İç Tasarım ile Müşterilerin Dikkatini Çekmenin 6 Yolu Nedir?
İç Tasarım ile Müşterilerin Dikkatini Çekmenin 6 Yolu Nedir?
Dışarıda vakit geçirmek ve yeni mekânlar keşfetmek, günümüzde oldukça yaygın bir yaşam biçimi haline gelmiştir. Evlerimizdeki dekor ve tasarım ne kadar önemliyse, müşterilerimizin bizi tercih etme nedenleri arasında da evdeki konforu mekânlarda bulabilme gerçeği yatar.
İç mimarlık şirketleri bu konuda sizlere çok geniş bir yelpaze sunar. İyi bir iç mimar ile çalışmak, müşteri portföyünüzü hatırı sayılır şekilde arttırır.
Müşteri tabanını korumanıza yardımcı olacak mekân tasarımındaki 6 ipucuna bakalım;
1. Bulunduğu Yer
Mekânların konumu, çekmek istediğiniz müşteri kitlesine göre çok önemlidir. Lokasyonu, müşteri akışını, menüyü ve müşterilerinizin demografik özelliklerini belirleyecektir.
Bir cafe ve restaurant yeri için üç ana kriter;
• Bir köşe dükkanı: Tercihen bir kavşakta olanı seçin. Bu, sabah trafiğinin çoğunu kendi yolunuza çekecek ve işi kesinlikle artıracak.
• Rahat bir semt: Kısmen yerleşim bölgesi içinde birinci sınıf bir yer arıyorsanız, o zaman asgari rekabetin olduğu bir yere gidin. Aynı yerde çok fazla restoran varsa, müşteri tabanı azalacak. Kafenizi rahatlık ve rekabetin az olduğu bir semtte açın.
• Bir alışveriş merkezi: Kafeniz ticari kategorideyse, alışveriş merkezinde birinci sınıf bir yer bulmak en iyisidir. Bu kesinlikle aradığınız müşteri tabanını etkileyecektir.
2. Dış Dekor
Restaurantınızın dış kısmı misafirperver olmalıdır. İç mekânı kısmen de olsa temsil etmelidir. Cafe ve restaurant gibi mekânlarda dışarıyla irtibatta olmak artı sağlar. Bunun için uzun ve geniş pencereler kullanmalısınız. Parlak bir logo ve misafirperver bir yazı başlığına yatırım yapın ve istenen misafirleri çekmek için oldukça etkilidir. İç mimarlık ofisleri bu konuda da uzmanlaşmıştır.
3. Aydınlatma
Bu tür alanlar için aydınlatma tasarımı, herhangi bir ticari veya konut iç mekânının genel aydınlatmasından çok daha farklıdır. Bilinçsiz bir şekilde olumlu bir ruh hali yaratır ve müşteriler için iştahı açıcıdır. Işıklandırmanın kötü olması durumunda, müşteri tabanınızı olumsuz etkiler. Tercih ettiğiniz iç mimarlık firmaları bu konuda eğitimli kadro ile çalışıyor olmalıdır.
4. Kullanılan Renkler ve Malzemeler
Mekânlarda iç estetik tam bir iç mimarlık konusudur. Renk kombineleri ve malzeme kalitesi birbiri ile iyi harmanlanmış olmalıdır. Her ikisinin de hoş bir kombinasyonu, mekânınızın görselliğini artıracaktır. Kötü obje ve renk seçimleri, ortamı çok sıkıcı gösterebilir.
5. İştah Açıcı Renkler
Yemek odaklı bir mekânda, müşterilerin iştahını açma yöntemleri kullanılmaktadır. Bu, iç mekânların renk psikolojisi göz önünde bulundurularak tasarlanmasını içerir. Uzmanlar, altın tonlarının bazı renkler ile bir araya geldiğinde iştahı bilinçsizce uyardığını belirlediler. Bu nedenle çoğu restoranın iç mekânları kırmızı, kahverengimsi ve altın tonlarında tasarlanmıştır.
6. Dengeli Bir Görünüm
Bir mekândaki iç düzenlilik, iç mekânın en önemli yönlerinden biridir. Basit bir masa sandalye düzeni ya da oturma gruplarındaki hiyerarşi oldukça önemlidir. Bununla birlikte, İşlev olarak, koridor alanını düşünün. Her oturma bölümü arasındaki boşluk, kolayca geçebilecek kadar olmalı ancak estetiği engelleyecek kadar geniş olmamalıdır. Bu alanlar çok dar veya çok genişse hem işlevsellik hem de estetik tehlikeye girer.